ini bLoG saya puNya....

Foto saya

GuMbiRa seMeNjaK meNjadiK maMa...dan sedia untuK menjaDiK maMa...lagiK...hehe...

Isnin, 24 Julai 2017

SELFIE a.k.a swafoto : mengabadi kenangan ATAU melayani keterujaan....

Assalamualaikum,

Jgn ketawakan saya yg cuba mengaktifkan kembali blog yg semakin suram ini...huhuhuhu...

Topik hari ini....SELFIE a.k.a swafoto....

Sebenarnya apakah tujuan selfie ini dicipta ek??? Ada yang kata untuk mengabadikan momen2 indah...ada yang kata saja-saja untuk suka-suka....ada juga yang kata ianya salah satu fungsi untuk memberitahu kepada kawan2 apa kita buat dan ke mana kita pergi....xkurang juga yang mengatakan nak tunjukkan yang kita sangat cantik/segak malah kekal begitu *sbb tu rajin selfie* hahahha....

Apa tujuan korang?

Saya? emm...saya selfie biasanya tak tunjuk pada orang....banyak kepada simpanan sendiri... tp di sini, sy sertakan gambar2 swafoto saya yang mana...teringin juga rasa kenikmatan swafoto... hasilnya?? sorry....xde le seronok mana pun....hahahha...!!

comel...!! sy suka...yg ini swafoto yg membuat tersenyum tatkala melihatnya....

hmm...yang ini lak swafoto klasik sikit....

ni bukan swafoto...tp ini pengabadian momen manis bersama team wanita di tempat kerja saya...

okeyy...ini juga bukan swafoto...tp foto cantik team unit saya bersama Tn. Pengarah.

ye...bukan swafoto jugak! tp nak tunjuk yg saya nampak sebaya dgn adik2 muda tu...
padahal dah menuju ke angka spt kakak baju merah...huhuhu..!!

Yes...!! lupa satu lagi sebab swafoto adalah...menjadi testimoni penjualan...
sy testimoni cik adik ni yg jahit shawl sy tu...hihihi

Ini pula swafoto kenangan dgn En.Faiz mantan team saya semasa di bahagian lama.

Haaa....swafoto dgn artis...ASHA AF....bila lagi dapat peluang mcm ni kan....

Ni pula swafoto dgn team wanita bahagian sy yg juga org kuat PUSPANITA....

SHIHA Mentor....okey....nampak tak tujuannya tu? hahahha....!

Ini swafoto dengan Penari Briged Seni RISDA....
Jadi, apa pun tujuannya anda....pasti ianya memberi kepuasan pada diri sendiri....tambah2 lagi jk swafoto tersebut diletakkan di FB...beribu 'likes' pula....mgkn lagi puas kan?

Saya tahu di sini xramai pembaca...so...xperlu harapkan likes pun...tp sy suka berkongsi momen2 terbaik saya di sini...blog ni kan diari maya saya....hehehe....

Jumaat, 21 Julai 2017

FB vs BLOG...mana 1 pilihan hati?

Salam Sejahtera pada semua...

Nampaknya FB telah menjadi satu fenomena yang maha dasat ke atas umat manusia tak kira usia.  Blog/laman web/portal semakin terpinggir semenjak FB menguasai dunia.

Bagaimana pula dengan anda agaknya ya?