ini bLoG saya puNya....

Foto saya

GuMbiRa seMeNjaK meNjadiK maMa...dan sedia untuK menjaDiK maMa...lagiK...hehe...

Selasa, 1 Mac 2011

DoKtOr buNiaN....

SaLaM genG...

Baru2 ni, ade le meMber seOpiS ni dOk berCerita paSaL aDa sOranG aKaK kat teMpat keJe ni gaK yG taK ler tua sanGat, ade le dalam 2,3 tawOn lagi naK penCen...tetapi aLkiSah nye kaLu nengOk dia nye mCm dah teraMat tue, jalaN pOn terbOngKok2...riSik punya riSik...dia nye nih upe2nye aDe neNek jin tuMpanG badan die...sO, aKak2 di opiS ni pe lagi...reKemen ler uStat, boMoh..tOk duKun selagi aDe....ye le..naK berubat ni selagi ade cara, moden ke tradisiOnaL ke asaL kaN sihat tubuh baDan....

Arakian, aKaK yG rekemen kan tu datanG ler kat biLik tiHa ni berCerita yanG dia reKeMen kan tu bukan uStat tp aLhamduLiLLah dengan izin-Nya, boleh seMbuh dan dia cerita apa yanG berLaKu paDa kaKaK dia yG dikataKan kena buSunG. OranG yG dia gi berubat ni dOk kat SentOL. So, kaKak dia ni gi la saNa ngan anaK nye yG keCiK lagi beLuM sekOlah pOn. caKap pOn peLat2 lagiKk. KaKak dia ngaDu ler yG perOt daH membOnCit tp gi kLiNik sCaN, bukaNNya nganDunG...raSe perit panaS tu xyah caKap lee...tuHan aJe yG tahu...

bila dah Dengar caMtOh...oranG tu taKdi caKap ler dia naK ceK komputer dia duLu...paStu buat2 le gaya caM dok depan koMputer..taip2...scrOLL mouSe... tercenGanG2 KaKak kepaDa meMber tiHa ni taKdi. YanG beSt nye anaK dia leh caKap laK tuh... "wuyyOo maMa...becOnye kOmputer diee..." laGik terbeLiaK mate KaKak tOh.  OranG tu senyOm jeKk saMbiL tegO budaK ni taKdi "Leh naMpaK eh...?" aDela daLaM 5min gitu paS dia suRfinG kOmputer dia, dia kata kat akaK tOh dia taU dah penyaKit nye..sO meh ler regiSter untUk adMit spitaL. Lagi besO nganga kaKak tOh...heheheh.

Umah enSik ni 2 tinGkat kOt sbb member tiHa yG bercerita ni caKap paStu naiK ataS maSuk biLiK yG hiaSannya sebiJik caM spitaL...katiL 6 biji, sarung pOn sarunG caM spitaL nye tOh...aDa side drawer lagiKk...tp nye xdeK sape pOn yG aDa ataS katiL tOh. SO, kaKaK meMber tiHa ni pOn dudUk ler katiL yG paLinG dekat ngan pintu. Dengan Segera enSik ni taK di caKap pLak "eh eh kaKk. jangan dOk situ..aDe oranG..." sambiL membetuLkan sesuatu maCaM nurSe paSanG air drip tuH...meLompat jap akaK tuh...erKk...!!!

KendiaNnya, enSik tu tunJuk le katiL kat aKak tuh. peHtu, KaKaK tuh pOn duduK. Ntah apa paStu, enSik tOh sOh kaKak tOh nganGa...diaNya buat gaYa mCm tariK sesuatu dariK muLut aKaK tOh dan aLhaMduLiLLah..sehinGGa sekaranG buSunG tOh dah Xde...

CaM kaGuM dengaR citer member SeopiS tiHa nih. baLiK tiHa citer kat papa Joe. papa joe caKap..tu dOkter buNian tU...erKK..!!!

Apa pOn, seMuanya dengan kuaSa ALLAH jua. Kita hanya beruSaha. paSaL kaKaK seopiS yG aDa jin tuMpanG tOh xtau dah kiSah dia sbb dia berSaRa awaL..xLarat dah katernya. tapi paDa kawan2 kOt2 ler ada penyakit serupa atau sewaktu dengan nya naK cuba2 dengan enSik ni taKdi, tiHa aDe nO.teL dia, pM ler okay....adiOSs...