ini bLoG saya puNya....

Foto saya

GuMbiRa seMeNjaK meNjadiK maMa...dan sedia untuK menjaDiK maMa...lagiK...hehe...

Rabu, 20 Jun 2012

tambaH laGi ahLi keLuaRga.... ;D

aSSaLaMuaLaiKum....

saspen kan....? hahahhahahah....memanG tiHa terinGin sangat taMbah laGi biLanGan anaK tp bukan lOm reZeki...'kontrol' rezeki....papa jOe kata, tunGGu ler wafiy besOr sket...umO dua tiga tawOn sOk, kaLu dikurniakan Allah rezeki tiMe tOh...aDa ler 'adik' kepada wafiy plak... huhuhuhu....wafiy laGi 2bulaN geNap 2 tawOn...tp caKap pOn bahaSa jerMan laGi...oranG jeRman pOn xpaham apa dia ndak...hahahhaha....!!! dah tOh caNe nak beraDik pLak....huhuhuhu...

jaDi sebeLuM tOh kitOranG taMbah ahLi keLuaRga juGa tp hat ni laaa....hehehhe

tompok dan anak2nye...

duLu tiHa pernah beLa 23 ekor kuCinG tp sejak2 pinDah uMah baru kucinG2 tOh tak bawak dan diaekOr bawak diri maSinG2 ntah ke mana....yanG ni tak termaSok daLaM 23 ekor toH....yanG ni makCik kat opiS ni baGi, sbb dia kuranG sket nak bela kucinG, umah dia banyak hamster...

terGerak tiHa nak beLa...sbb makcik kek opiS nih dok sebut salah sekor (drpd 4 ekor) anak kucing ni, kaki belakangnye kena makan dek binatang len...maknenya, anak kucing tOh kudung kakinya....maSa tiHa bawak balik....kaki anak kucing tOh dah benGkak mcm xdek harapan dah....tp berkat ke'doktor'an papa joe merawat kaki anak kucing tOh, aLhamduLiLLah dengan izin Allah swt. dari luka bengkak berulat kaki kucing tu..la ni elok dah...lukanya dah kering pun...tp kitorang stiLL sapu ubat.  Tunggu je ler panjang mana nyawa anak kucing tOh....

makcik kek opis ni cakap anak dia soh anto klinik...ingatkan soh cuci luka kawan tu...upe2nya dia soh injek bg mati sbb kesian cane binatang tu nak teruskan idop keadaan camtu...tu sbbnya tiHa kata xpe kasi tiHa ler bela, bior le mati secara natural dari mati dibunuh. panjang pendek umO kucing toh ketentuan Ilahi. tiHa tak sampai ati...bior le tiHa bela....

tompok ni antara kucing yang baik mcm kucing tiHa dulu bulat namanye...dia tak berak merata...tak asah kuku sesuka ati...dan manja ya rabbi...teman sepermainan shifa wafiy nih....hehehhe....

yang kaler putih tOh dah ada orang kat opis ni gak ndak ndak...so tinGGai ler deme 4beranak ngan tiHa nnt...okay la tu kan....