ini bLoG saya puNya....

Khamis, 28 April 2011

SuSu iBu...!!!

2 hari berkurSuS berkenaan dgN suSu ibU yanG diceraMahkan oleh Dr. Kamariah n Dr. Faridah meLalui SuSuibu.com.  YanG menariKk nye...kurSuS ini buKan SeKaDar ceraMah tetapi berkonSepkan perbinCangaN. beStLaH.....!!! xdek betuL xdeK salah tp bebaS untuK berSuara, memberi penDapat, bercerita pengaLaMan kitaa n tiHa raSa kurSus seperti ini patut diaDakan di seMua teMpat kerja xkira kerajaan atau swasta. Dan ada satu group aktif untuk pro SuSu ibu ni.

Bagi ibu2 yang dah beranak dan anak dah UmO 2,3 tahun, jangan raSa terLambat untuk menyuSukan anak tetapi produCe ler lagi...heheheh.....n cuba untuk menyusukan anak dengan susu ibu.  Macam tiHa, untuk anak pertama dah agak terlewat, tetapi tiHa usahakan untuK anak keDua...alhamduLiLLah agaK berjaya, wafiy skrg dah umO 8bulan dan maSih menyuSu badan.  Andai dapat rezeki anak ketiga sok, definitely tiHa nak bagi SuSu badan SECARA EKSKLUSIF.

Susu ibu ni kenGkawan, bukan setakat jimat koS SuSu, tp kebaikan untuk anak tu saMpai besar sok kita leh lihat peRubahaNnya, xde yang leceh pasaL nyuSu badan nih, tp menambahkan dan mengeratKan kaSih sayanG lebih dan lebih dari kita bagi SuSu foRmuLa.  bukan bagi susu forMula tu makNanya tak sayanG tapi biLa kita bagi susu badan senDiri ianya lebih iStiMewa dan lebiH kasih sayanG....cuba lah kaLau taK perCaya....

pastu, meLaLui kuRsuS ni gaK memaCam iLmu yanG tiHa dapat termaSuk cara2 naK memperbaNyaKkan SuSu, cara2 naK mengaJar/melatiH anaK, hOrmOn2 ibu yanG menyuSu...uiH memacam ler, cara urUtaN pOn ada beLaJar tauu....raSa 2 hari tu maCam taK cuKup untuK expLOre sMe...huhuhuhu...!!!

PenceraMah laK spOrtinG gilOS....tanya apa SaJa...mereKa berSedia untuK menJawabnya...mereKa bertinDak seCara suBjeKtif. tu yanG beSt tu...thanx dr. kamariah n dr. fariDah....kaLau naK tahu lebih lanJut berkenaan penyuSuan SuSu ibu nih...dijeMput untuk meLayaRi...SuSuibu.cOm...okayy....

1 ulasan:

  1. caiyok2 teha...cayalah...aku bab2 ni ..fail, tak tau la klu dpt yg ketiga...berdisiplin..InsyaAllah...

    BalasPadam