ini bLoG saya puNya....

Foto saya

GuMbiRa seMeNjaK meNjadiK maMa...dan sedia untuK menjaDiK maMa...lagiK...hehe...

Isnin, 4 Mac 2013

Minggu yang ke 33

Salam rabiul awal semua :D

tenggelam timbul kan? jap update...jap tidak....bz sangat ke pun? alahaiiii nyah...bukan nye bz...malas...hahahaha....

hari ni mama datang jengah2....sementara bos gi meeting ni...td pun dah setel segala surat menyurat so leh la nak menyembang kat sini :D :D :D

first kita sembang pasal shifa.....
rini memang buat perangai...xpenah2 bangun lambat rini dia 'buat2' bangun lambat....alahhhh biasa lah monday blues kan.........dah tu xmo mandi....xmo pakai baju sekolah.......pagi2 sudah bikin mama hangin.....tp mama pun tak kata pe lakan....kat sekolah dia pun asek bagi keje sekolah je...jangankan budak2 yang baru 4 tahun...mama tengok homework dia pun jadi malas kalu dah dalam seminggu, selang sari kena buat keje sekolah....budak 4 tahun bukannya nak buat keje sekolah sangat...nak main je kan....cikgu retu beria cakap utk semester pertama ni belajar main2...ni main2 mendenya hehari ada keje sekolah.............;P

then, pasal bakal adik shifa wafiy....
sekarang ni dah 33minggu dalam perot...ada lagi 7 minggu nak adap...hmmm...barang2 rasa2nya dah ready sumer...tak tau ler kalu ada lagi yang tercicir kan....kalu anak first retu siap checklist kan...yang ni main beli je...mama banyak buat breastfeeding preparation lak kali ni.......nekad dah....shifa dapat 4,5bulan je, wafiy 1tahun 2 bulan fully bf, tp continue for direct bf smpai 2 tahun gak.....so yang adik ni...mama nak 2 tahun exclusive bf yeh....chaiyOk!!!!!