ini bLoG saya puNya....

Jumaat, 9 Disember 2011

aku lah WIRAWATI........

Salam allz...

tak caye ke? muSti cayer sbb mmg tiHa dah jadi wirawati semalam...hehehe...

semalam, ahli kOir dijemput ke majlis penGharGaaN sempena majliS iLham desa kat bdr putera mahkota..... so kitorang naik bas RISDA beramai2 n makan beramai2.....ok la majlis dia sempOi...siap ada cabutan bertuah tu..tp mmg payah ler nOmbOr tiHa nak bertuah....so balik dgn doorgift je le 'plus' perOt kenyang giloS...

MENU : nasi puteh + daging masak kerutuk + udang goreng + ikan masak sambal kering + ayam goreng berempah + kerabu taugeh + ulam2an + sambal belacan + air oren = KENYANG.....hehehe

selesai makan2 balik opis balik laaa...and dah nak dekat sampai opis berlakulah kemalangan antara kereta dan pejalan kaki.  Masa tu ujan renyai yang lebat ler gak.....masalah nya lama pejalan kaki tu terbaring kat situ tapi xde sapa gi tolong...cumenya driver kereta yang langgar tu je kuOr dengan payungkan kepala kawan tu...so tiHa n shiela (salah sorang ahli kOir gak) turun dari bas pergi nengok di tempat kejadian. konon nak tolong tp xtau nak tolong apa... pejalan kaki tu perempuan bertudung, putih kulitnya...tp masa kitorang try communicate dgn dia....dia tak jawap...pengsan le kot..selongkar beg dia nak amek hp tp upe2nye nama2 kat dalam tu bukan melayu....cam nama foreigner sket...so, kitorang cuba kejutkan dia n dia dalam mamai2 cuba bg nombor member dia ikut kontek no dlm hp dia... MR.NAGASHI....mcm nama jepun kan? so, aku kol le mamat ni soh datang jadi waris dak pOmpuan nih....

tp bila mr.nagashi ni sampai...rupa2nya diorang ni orang afghanistan....so dalam keadaan kalut tu, aku leh speaking upernya....hahahahha...!!! diorang xleh cakap melayu ... tunggu ambulan punye le lambat.....dah basah kuyOp dah aku ni hah..duduk meriba kan pOmpOan tu lak....dengan darah mcm nak muntah jek aku nengok... kepala dia kat atas kening belah kiri....pecah tengkorak nye....berlobang beb....nampak isi daging bagaiii.... isk cane lah leh tetiba aku gi tolong tah....tp kesian, xde sapa tolong...apa sebenarnya mentaliti orang ek? lagi pun member aku si shiela tu dah berlari turun bas nak gi tolong...takkan aku nak biar dia sensorang plak kan...aku pun terlari gak...hehehe...

bila ambulan datang xle plak kitorang ikot g spital sbb Mr. Nagashi tu kan ada...so kitorang balik je le and ada kawan dr grup kOir gak datang amek kitorang dgn kereta...huhuhu..thanx beb..!! 

so dalam kelenjunan....balik opis minta izin bos nak balik umah salin baju plak.....kawan2 se bas sme ucap tahniah di atas keberanian gi membantu...err..sebenarnya tiha pOn tatau mn datang keberanian tuh...tetiba plak nak gi tolon...hmm...hari ni tiha tolong orang...esok lusa kot tiha lak susah...orang lak tolong kita kan..?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan