ini bLoG saya puNya....

Foto saya

GuMbiRa seMeNjaK meNjadiK maMa...dan sedia untuK menjaDiK maMa...lagiK...hehe...

Isnin, 30 Julai 2012

::: LELAKI SEMPURNA ::: ada ke?

Salam RamaDhan...

pertamanya, bersyukur ke hadrat Ilahi, wafiy dah sihat walafiat dan kembali 'nakal' seperti biasa...hehe

keduanya, tiba2 terlintaS di pikiran paSal LELAKI di taman hati sayer....Papa Joe laaaaa....n of coz kebanyakan iS3 akan memuji suami masing2 ye tak? so tiHa tergolong dalam 'kebanyakan is3 yang memuji' ler nih...hehehe...tiHa bukan saja2 nak puji tp sebenarnya tiHa SANGAT BERSYUKUR bersuamikan Papa Joe dan tiHa paSti kawan2 lain juga BERSYUKUR dengan paSangan maSing2........

tiHa akui Papa Joe bukanlah lelaki sempurna akan tetapi dia lah lelaki yang mewarnai hidup tiHa.  Betapa banyak kekurangan dia tp tiHa panDang kebaikan dia selama 8 tahun perkenalan.  Mungkin juga dia bukan lelaki pilihan mak dan bapak, tp restu mak bapak lah menyebabkan perkahwinan kitorang boleh bertahan sehingga sekarang dan diharapkan ianya berkekalan sepanjang hayat.

dan satu lagi, bila ada kekurangan Papa Joe, tiHa fikir semula kekurangan tiHa.  dengan fikiran mcm ni la, hubungan kami masih lagi utuh walau dah banyak dugaan/cubaan/halangan yang terpaksa ditempuhi.

siyes je bunyinya? hehehe sekali sekala siyes la plak. dan kebetulan plak ada bunyi2 cerita ceriti kat sini berkenaan pasangan masing2, itu membuatkan lagi ler tiHa bersyukur. dan ekceli, isu ni penah kami adik beradik 'terbincang'. Adik cakap bukan mak bapak tak suka kat abg joe tp mcm adik, nak cari suami kena carik la yang pandai amek hati mak bapak dah abg joe xreti sgt amek ati orang tua. hehehehe...okay, tu kelemahan asben aii, bukan ati mak bapak aii je eh dgn hati hati aii pun dia xreti.  dia bukannya tak hormat orang tua tp bab berbahasa basi dia memang fail!!!

itu yang mak bapak tiHa fikir tentang menantunya...camne agaknya mak ayah mertua plak fikir tentang tiHa?? sempurna kah?? lu pk la sendiri.........kan?

so, tiHa xmO terlalu 'demand' pada papa joe itu ini, jadi mcm ni jadi mcm tu. biarlah dia jadi dirinya sendiri dan tiHa terima seadanya selagi dia terima diri tiHa seadanya.  tiHa sanGat paSti, papa joe xkan mampu memuaskan hati mak & bapak tiHa sebagai menantu yang soleh dan dia bukanlah menantu mithali, apa pun yang bakal terjadi pada masa akan datang tiHa serahkan pada Allah kerana segala perancangan dan ketentuan datanGnya daripada Dia jua.

kepada kawan tiHa yg seorang tu, sunGGuh pun keluarga 'xberapa' nak restu perkahwinan korang, banyak2 la bersabar, pasti ada hikmahnya mengapa 'kesusahan jiwa' ini berlaku kt korang. adatlah, bila dah berkahwin ni, kita seolah2 berkahwin dgn seluruh keluarganya...dan kita perlu terima keluarga pasangan seadanya mereka....

kepada kawan tiHa yang seorang lagi, sungguhpun belum berkeluarga, bersedialah!! selagi belum berkawin, korang takkan faham peranan masing2 jadi xperlulah banyak sangat 'kalau' dalam berkata2.  belum tentu kamu akan dapat LELAKI SEMPURNA / WANITA SEMPURNA dalam hidup kamu sbb yang sempurna itu dah PUPUS.

Percayalah, setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing2....xkira lelaki atau pun perempuan, jadi jgn diperbesarkan kekurangan org lain sedangkan diri sendiri tidak lah sesempurna mana......ada orang yang sangat penyayang tp dia mungkin xkuat agama, atau pun mungkin dia kuat agama tp dia xpandai uruskan anak2, atau juga dia sangat cantik tp dia xde budi bahasa, atau dia orang yang bersopan santun tp malas pulak......pro & cons...biasa la kan? so, bersyukur la tanpa mempertikaikan apa2......

semoga ramadhan menenangkan hati yang lara...wasalam