ini bLoG saya puNya....

Foto saya

GuMbiRa seMeNjaK meNjadiK maMa...dan sedia untuK menjaDiK maMa...lagiK...hehe...

Khamis, 9 Februari 2012

diLema mak&ayah mentuaaa...

SalaM aLLz...

mak&ayah papa joe ada kat umah tiHa nih....diOranG ikOt sekaLi maSa baLik cuti hari tu....tp anak2 tetap kena gi sekolah, xmO dimanjakan sangat dgn tokwan n opah...hehehe...lagipun, cuti2 pOn yuran kena bayOr jugaa....tu pasaL antO gak, kat sekOlah boleh beLajar...kat ruMah bergadOh je lak nanti peninG pLak kepaLa opaH....

diOranG keSini sbb naK tenanG2 kan fikiraN...hehehe...biaSanye oranG banDar biLa nak tenanGkan fiKiraN diOranG baLik kampOnG.....xde le suaSana havOc sanGat kan....tp terbaLik plak keS mentua tiHa ni, naK tenanGkan fiKiraN kat banDar.....

kiSah benarnya, diOranG dah taKtaHan dengan adik ipar tiHa yanG bOnGsu tu. hMM..naK citer pOn dah upe buka peKunG di dada...tetaMbah pLak ni maSaLah keluarGa suaMi tp kita yG nengOk ni pOn terbaKar jiwa laRa apatah laGi oranG yg duduk sekaLi dengan adik ipOr tiHa nih....mak ayah bukannya muda lagi...ayah tu dah umur 87tahun pOn.....mana la ada kederat nak berlawan dgn org muda umOr 25tahun, lelaki plak tu....25tahun tu patutnya dah boleh pK tp yg ni dah mCm oranG gile je paLer otaKnya xdek hOrmat kat oranG...keje xnDak...aSek mintaK duit je kejenya...hidU gaM...maiN nOmbOr....xdiberi duit abih  harta benda peti ais, dinding umah, meja makan ditetak nya......oranG tua tu penat gi menOreh, tu pun bukan dapat seLaLu ngan ujan lagi.....tp yG jaNtaN ni aSek menGaMok mintaK duit...sebiJi caM draMa daLam tV tu ler.....ish...hanGen betOiii je nengOknye......

jaDi le...naK tenanGkan fikiran walaupOn sari dua je tenanGnye....dalaM diLema gaK ler oranG tua tu.....sbb balik sOk dah konfeM2 ngaDap baLik prObLeM yG saMaaa....tiHa terpK naK antO je dia ke puSat pemuLihan akhlak...tp xtau lak cane nak buatt.....

nak diaJak mentua duduk kat sini kanG tiHa lak dilema...alanGke duduk ngan mak bapak sendiri dulu pOn dah maCam2 xsesOaii nye..ni pLak duduk ngan mak ayah mentua......ish, tiHa raSa xmaMpu ler...mCm terSekat je aKtiviti kehidupan sehaRian.....ish...payah naK ceritaaa....

ish..bape kali padam taip padam taip dah ni...tak reti nak cerita betapa tiHa meraSakan tak sesuaii nye nak duduk ngan mentua even mak bapak tiHa sendiri......tiHa ada harapan/cita2/kehendak dalam membina keluarga sendiri.....yg dah kawin tp masih duduk dengan mak ayah meSti faham makSud tiHa.............