ini bLoG saya puNya....

Foto saya

GuMbiRa seMeNjaK meNjadiK maMa...dan sedia untuK menjaDiK maMa...lagiK...hehe...

Isnin, 23 April 2012

hari ke-8 :: diet atkinS ::

salaM freNzzza..

hehehe.....nak tau ke bape turun dah berat badan tiHa sementeLah 8 hari berdiet atkinS??? hahahhahaha...!!!

upe2nye susah betOi nak diet atkinS nih...kena limit carbohydrate 20g sehari...kena kiRa carb kita setiap kali makan....selama ni AAk je apa yanG diMakan, carb ke protein ke zat besi ke....ni nak kena kira bagaiii.....dah le matematik pOn lomahh yO...hahahhaa...!!!

akan tetapi sunGGuh pun miSi untuK menGuranGkan carb ke 20g sehari tidak berjaya, berat badan sayer tetap gak turun walau 1kg sbb minGGu lepaS sepanjanG 8hari tu..hanya 3x sayer makan naSi....so untuk 8 hari seterusnya nak cuba untuk tidak mengambil nasi lanGsunG....

tiHa gak tak makan mihun/pasta/mee/spegeti atau seangkatan tp banyak makan sayur n lauk cam ikan/ayam/telur. tp berat tiHa tak turun banyak sbb kadar carb masih melebihi 20g sbb ada makan daging burger shj tanpa roti, sosej and air bergula cam teh O (waktu pagi).  selagi tak dapat kuranGkan kadar carb tu maknanya proses KETOSIS xberlaku....so, tiHa masih dalam sesi percubaan untuk mengurangkan kadar carb nih....cuba lagi dan cuba lagi... ;D ;D ;D

akan tetapi kenGkawan, ada beberapa tabiat baik yanG berjaya tiHa amaLkan iaitu, minum ayOr maSak lebih 8gelaS sehari tu...(tu yanG setiap sejam gi tOiLet) hahahha....dan tiHa juga jadi peMinat sayOr hiJau yanG terunGGuL setakat 8hari nih...hihihihi....

nampak gayer nye makin lambat ler tiHanye berat badan nak turun, oranG lain yanG betOi2 tegar diet atkins ni dalam maSa 2minGGu boleh turun sehinGGa 10kg...tiHa pLak kaLu dah seminGGu sekiLo laGi 9minGGu le baru dapat turun 10kg heheheh...xpe..xpe...janji berat badan turun kan..kan...kan..kan...???