ini bLoG saya puNya....

Foto saya

GuMbiRa seMeNjaK meNjadiK maMa...dan sedia untuK menjaDiK maMa...lagiK...hehe...

Rabu, 26 September 2012

Malam pertama tanpa ketiak papa.....

salam frenza...

as i told before, papa joe gi outstation ke kuantan...so, malam tadi anak dara tiHa tidOq tanpa ketiak papa nya....syukur alhamdulillah, xlah masalah besar sangat....ajak main rimau2, cerita sangkangcil dan buaya lah..monyet dan cili lah...kerbau dan buaya la....akhirnya terlelap gak.....TANPA GANGGUAN.....fuh!

bangun pagi ni pun, tanpa sebarang masalah melainkan mama nya lama benOr gosok baju buat kelam kabut nak mandikan anak la...nak pack baju anak2 la....last2 gi punch card dulu baru gi taska...hehehe..!!

pada kebiasaannya.....belum kul9 kitorang dah lepak atas katil...tu dah siap sme dah tu...dah makan dah mandi dah kemas apa yg patut...kalu basuh baju dah siap sidai dah pun....cumenya kadang2 tak basuh pinggan...err kadang2 ke? hahahhahah...!!! tu kalu u ollz dok cerita pasal runtun qalbu ke, adam dan hawa ke or apa2 drama memang tiHa angkat tangan surender tak tau...hihihihi...tiHa buat drama sendiri dengan anak2 kul9 mesti atas katil tak semestinya tidor tau...time tu le nak beramah mesra/berkomunikasi/interview and ekceli time dia belajar gak tu....sbb mama akan tanya apa yg dia belajar kat sekolah siang tadi, andai dia jawab belajar baca doa, mama soh la dia baca doa tu balik....and...apa yang dia belajar semalam yang mama dah tanya semalam, mama soh ulang balik......err..boring eh mama camni? isk!

tu je le time masa dgn anak2....dalam masa sejam tu le kalu buleh tiHa nk jadikan masa yang berkualiti. masa untuk mendengar dan memahami anak2....dia dah luangkan masa lebih di taSka...so dia akan ramai KAWAN di taSka...tp pada masa yang sama, masa yang sedikit dengan mama ni pun, mama nak jadi KAWAN anak2...boleh? tiHa memanG kedekut dengan anak2...nak beli maCam2 itu ini memanG xleh laaaa...tp tiHa cover cara lain...bawak anak berpOya2 gi taman ke, gi funfair ke, gi mandi sungai ke, mandi laut ke..cuti2 mesia ke...janji masa tu kitorang luangkan bersama...ewah...!

pastu sembang ngan adik tiHa berkenaan mak tiHa nak sekolahkan shifa kat sentul. dia nak 'tolong' tiHa xmo anak2 susah. entah cane tiHa ada pendapat lain pasal tu.  pada tiHa skrg ni dah bukan masa mak membela cucu plak...zaman mak bela anak2 kecik ni dah lepas. dia dah rasa kenakalan anak2 masa kecik. jadi tiHa nak bagi mak peluang rehat setelah penat lelah dulu. tkpe tiHa susah...memang itu lah sepatutnya seorang ibu bapa tu rasa penat lelah bela anak. kalu tiHa lepaskan tanggungjawab tu semua kat mak, buat apa tiHa beranak pulak? skrg mungkin tiHa cakap camni, akan datang belum tau lagi kot berubah pendapat pulak....tp kalu panjang umur, andai tiHa bercucu pulak esok, biar tanggungjawab ibu bapa tu dipegang oleh anak2 tiHa.  tiHa sayang mak dan tiHa ucap terima kasih banyak2 dan tak terbalas pun jasa mak tu, tp tak bermakna tiHa tak bagi mak bela cucu maksudnya tiHa nak melawan mak....atau pun dengan memberi mak bela cucu antara cara membalas jasa mak....yang penting tiHa nak mak paham...tiHa tak nak menyusahkan mak lagi setelah akak dulu dah banyak pun menyusahkan mak. (isk..sebak plak)