ini bLoG saya puNya....

Khamis, 5 Januari 2012

chOti yG yG menGGaruKannn.....huhuhuhu...!!!

salam aLLz..harap2 kOranG sehat le yek...tiHa? huhuhuhuhu kena chic pOx laaaa....

nak digaru takut pecah ayOr pOx tOh... tak digaru renYaMnye ya ALLAH...tuhan aJe yG taU...ni berchOti le dok uMah saMbiL menGGaru....raMai dah peSan manDi dauN baMbu ler...minOm ayOr kelapa le...tp setakat ni satu pOn tak buat laGi...nak kaSi relex dulu...skrG ni kepaLa pOn aDa puSinG...makaN pOn tak berapa naK laLu...aDa caN turuN berat baDan ginih....ihikS..!!

riSau janGkit kat anaK2 je....tetaMbah wafiy tOh maSih laGi nyuSu baDan...semaLaM pektiS tidO xyah nyuSu baDan... mengamOk ler diaa....ni naSib2 ler...kaLu kuat antibOdi si wafiy...xkena la dia...kaLu iDak...kena la tiHa sambOnG chOti pLak jaGa dia.....kalu dah kena chic pOx xley antO taSka....terpaKsa laa chOti...tp minta jaUh ler...biOr le anak2 mama sehat walafiaaattt..........

okay la allz....kaLu koranG ada petua nak ilanG kan parut chic pox ni, rajin2 le komen yeK....tq aLLz babaiii

4 ulasan:

  1. tkde petua
    tapi aku ni kan garang macam mak tiri even mak tiri pun kalah?
    jadi aku awal awal dah warning anak aku jangan garu itu chicken pox!
    lepas tu setiap berapa minit aku kasi sapu clamine lotion tu ha (entah betul ke tak ejaan tu) bagi sejuk badan...supaya kurang gatal

    BalasPadam
  2. Teha, ada satu ubat tau rega dlm 1rat lebih tp mmg bagus. Cpt kering. N lg elok mkn klu ada nmpk simptom tu awal2.

    BalasPadam
  3. hehe Mak TiriK Hani,

    setiap berapa minit kO..cani aku kena mintaK 2,3 botol la calamine lotion tu...anyway thanx beb 4 the advice... ;-)

    BalasPadam
  4. Che Maz,

    apa nama ubat tu? n aku ni bukan simptom dah...memang dah kena dah...gataiii jek nih dah ha...kat kepala ni yg byk, nak ikat rambut xleh..nak lepas panas pulak...kalu bertudung lagi laa tak tahan...

    BalasPadam